Standaard Bankverklaring aanvragen via SBR Nexus

Een Standaard Bankverklaring is een officieel document dat je onderneming nodig kan hebben voor de accountant of het administratiekantoor. Om dit proces sneller en veiliger te maken heeft SBR Nexus, samen met de drie grootbanken, het SBV aanvraagformulier ontwikkeld. Met dit formulier vraag je eenvoudig digitaal een Standaard Bankverklaring aan. De aanvraag komt direct in het banksysteem terecht, waarna de verklaring snel kan worden opgesteld en doorgestuurd naar jouw accountant of administratiekantoor.

Ondersteunde SBV aanvragen

Met SBR Nexus kun je onder andere:

Let op: Wholesale Banking-klanten kunnen hier nog geen gebruik van maken. In de toekomst worden ook internationale en complexere aanvragen (met meerdere ondertekenaars) ondersteund.

Voordelen van een Standaard Bankverklaring aanvragen via SBR

Het aanvragen van een Standaard Bankverklaring via SBR Nexus biedt duidelijke voordelen:

Zo werkt een Standaard Bankverklaring aanvragen

1

Invullen van het SBV aanvraagformulier

Het administratiekantoor vult gegevens in, zoals het KVK-nummer en de IBAN van de onderneming. Vervolgens wordt de aanvraag samen met de tekenbevoegde gecontroleerd.

3

Verzenden aan de bank

Na ondertekening wordt de aanvraag automatisch verzonden. De uiteindelijke Standaard Bankverklaring wordt via de bestaande kanalen teruggeleverd.

Veelgestelde vragen over de Standaard Bankverklaring

Nieuws

Alle artikelen