Ondersteunde SBV aanvragen
Met SBR Nexus kun je onder andere:
Let op: Wholesale Banking-klanten kunnen hier nog geen gebruik van maken. In de toekomst worden ook internationale en complexere aanvragen (met meerdere ondertekenaars) ondersteund.
Een Standaard Bankverklaring is een officieel document dat je onderneming nodig kan hebben voor de accountant of het administratiekantoor. Om dit proces sneller en veiliger te maken heeft SBR Nexus, samen met de drie grootbanken, het SBV aanvraagformulier ontwikkeld. Met dit formulier vraag je eenvoudig digitaal een Standaard Bankverklaring aan. De aanvraag komt direct in het banksysteem terecht, waarna de verklaring snel kan worden opgesteld en doorgestuurd naar jouw accountant of administratiekantoor.
Met SBR Nexus kun je onder andere:
Let op: Wholesale Banking-klanten kunnen hier nog geen gebruik van maken. In de toekomst worden ook internationale en complexere aanvragen (met meerdere ondertekenaars) ondersteund.
Het aanvragen van een Standaard Bankverklaring via SBR Nexus biedt duidelijke voordelen:
Het administratiekantoor vult gegevens in, zoals het KVK-nummer en de IBAN van de onderneming. Vervolgens wordt de aanvraag samen met de tekenbevoegde gecontroleerd.
De tekenbevoegde ondertekent digitaal met een gekwalificeerde handtekening. De bank controleert of de juiste persoon heeft ondertekend.
Na ondertekening wordt de aanvraag automatisch verzonden. De uiteindelijke Standaard Bankverklaring wordt via de bestaande kanalen teruggeleverd.