Wat is de KYC Portal?

Heeft jouw bank gevraagd om digitaal KYC-gegevens aan te leveren? Met de KYC Portal van SBR Nexus regel je dit snel, veilig en volledig online. Deze centrale omgeving helpt ondernemers om alle Know Your Customer data eenvoudig te beheren en te delen met de bank.

Know Your Customer-gegevens aanleveren

In de KYC Portal staan al jouw Know Your Customer data overzichtelijk op één plek. Je bepaalt zelf welke informatie je deelt met de bank en je kunt gegevens achteraf inzien of verwijderen. Zo houd je volledig grip op de KYC-gegevens van jouw organisatie.


Waarom de KYC Portal?

Het aanleveren van KYC-gegevens verschilt normaal gesproken per bank en kost vaak veel tijd. Daarom hebben de drie grootbanken samen met SBR Nexus een standaard ontwikkeld: de KYC Portal. Hiermee wordt het aanleveren van gegevens eenvoudiger en veiliger, zowel voor ondernemers als voor banken.

Voordelen van de KYC Portal

Veilig

Inloggen doe je met eHerkenning, een door de overheid erkend inlogmiddel. Zo worden jouw KYC-gegevens op een veilige en betrouwbare manier verwerkt.

Eigen beheer

Met de portal beheer je al jouw Know Your Customer data op één centrale plek. Je bepaalt zelf welke gegevens je deelt met banken en behoudt controle over jouw informatie.

Herbruikbaar

De KYC-gegevens blijven bewaard en kunnen eenvoudig worden hergebruikt. Word je klant bij meerdere banken of wil je gegevens wijzigen? Dan hoef je de informatie niet opnieuw in te vullen, maar alleen aan te passen.

Veelgestelde vragen over de KYC Portal

Alle vragen

Nieuws

Alle artikelen