Heeft jouw bank gevraagd om digitaal KYC-gegevens aan te leveren? Dan kun je dit doen via de KYC Portal die SBR Nexus heeft ontwikkeld. Op deze pagina vind je meer informatie over hoe aan te leveren, het waarom van deze portal en de voordelen die het jouw organisatie biedt.
Know Your Customer
Know Your Customer-gegevens aanleveren
Dankzij de portal staan alle Know Your Customer-gegevens op één plek. De gegevens zijn makkelijk te beheren en eenvoudig te delen met jouw bank. Alleen jij hebt toegang tot de Know Your Customer-gegevens van jouw organisatie in de portal. De gegevens die je hebt gedeeld met jouw bank kun je blijven inzien en verwijderen wanneer je dat wenst.
Waarom de KYC Portal?
De huidige manier voor het aanleveren van KYC-gegevens verschilt per bank en kan erg tijdrovend zijn. Daarom hebben de drie grootbanken, samen met SBR Nexus, een standaard ontwikkeld voor het aanleveren van die gegevens: de KYC Portal.
Voordelen van de KYC Portal
Veilig
Inloggen op de portal doe je met eHerkenning. Dit is een veilig en betrouwbaar inlogmiddel voor jouw organisatie, erkend door de overheid.
Eigen beheer
Dankzij de portal staan alle Know Your Customer-gegevens op één plek. De gegevens zijn makkelijk te beheren en eenvoudig te delen met jouw bank. Alleen jij hebt toegang tot de Know Your Customer-gegevens van jouw organisatie in de portal. De gegevens die je hebt gedeeld met jouw bank kun je blijven inzien en verwijderen wanneer je dat wenst.
Herbruikbaar
De Know Your Customer-gegevens in de portal blijven bewaard. Wil je gegevens wijzigen, vraagt jouw bank om gegevens opnieuw aan te leveren, of word je klant bij meerdere banken? Dan kun je de gegevens in de portal eenvoudig wijzigen of aanvullen. Opnieuw invullen is niet nodig.